Ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zdania publicznego w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej uczestników projektu realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słaboszowie pod nazwą „Zmieniamy się na lepsze w Słaboszowie”
ZARZĄDZENIE NR 14/ 2022
z dnia 05.05.2022r.
w sprawie: ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zdania publicznego w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej uczestników projektu realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słaboszowie pod nazwą „Zmieniamy się na lepsze w Słaboszowie” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020, Oś priorytetowa IX. Działanie: 9.1, Poddziałanie 9.1.1.
Działając na podstawie art. 11, 13, 15 ust.2b, 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r., poz. 1057, z późn. zm.), Uchwały Nr XXIII/182/2021 z dnia 28.10.2021 roku Rady Gminy Słaboszów w sprawie: przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Słaboszów z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2022 r. oraz pełnomocnictwa nr 13/2022 z dnia 01.04.2022 Wójta Gminy Słaboszów.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Słaboszowie
zarządza, co następuje:
§1
Ogłosić otwarty konkurs ofert na realizację zdania publicznego w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej uczestników projektu realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słaboszowie pod nazwą „Zmieniamy się na lepsze w Słaboszowie” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020, Oś priorytetowa IX. Działanie: 9.1, Poddziałanie 9.1.1.
- Zasady i tryb przeprowadzenia konkursu określa Załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Kierownik GOPS w Słaboszowie
Ilona Zegadło
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 14/2022
z dnia 05.05.2022 r.
KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SŁABOSZOWIE
Słaboszów 57, 32-218 Słaboszów
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zdania publicznego w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej uczestników projektu realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słaboszowie pod nazwą „Zmieniamy się na lepsze w Słaboszowie” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020, Oś priorytetowa IX. Działanie: 9.1, Poddziałanie 9.1.1.
- Rodzaj zadania
Celem konkursu jest wyłonienie podmiotu, który zrealizuje aktywizację społeczno-zawodową dla uczestników projektu realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słaboszowie pod nazwą „Zmieniamy się na lepsze w Słaboszowie” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020, Oś priorytetowa IX. Działanie: 9.1, Poddziałanie 9.1.1. z zakresu następujących zadań publicznych:
Szczegółowy opis zadania:
1.1. Zadanie realizowane będzie dla grup mieszanych osoby fizycznie zdrowe wraz z osobami z niepełnosprawnością w celu integracji i burzenia utrwalonych stereotypów; zadanie zakłada wyrównywanie szans płci poprzez równy dostęp do usług z zakresu aktywizacji społecznej.
1.2. Zakłada się, że uczestnicy wsparcia nabędą nowe umiejętności radzenia sobie
w sytuacjach kryzysowych, które pozwolą na prawidłowe funkcjonowanie społeczne.
1.3. Kwalifikacja uczestników do zadania będzie odbywała się na podstawie ewaluacji efektów osiągniętych w ramach realizacji Indywidualnej Ścieżki Reintegracji.
Nabycie kompetencji odbywać się będzie zgodnie z aktualnymi przepisami prawa:
- Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze rynku pracy na lata 2014-2020,
- Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego
i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020, - Wspólną Listą Wskaźników Kluczowych 2014-2020,
- Wytycznymi w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020,
- Wytycznymi w zakresie informacji i promocji programów operacyjnych polityki spójności na lata 2014-2020,
1.4. W związku z występującą sytuacją epidemiologiczną Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonywać przedmiot umowy przy zastosowaniu wszelkich wytycznych i zaleceń Ministra Zdrowia dotyczących zagrożeń wynikających z sytuacji epidemiologicznej i stosowania rygorów bezpieczeństwa.
1.5. W związku z występującą sytuacją epidemiologiczną terminy realizacji poszczególnych działań będą ustalane na bieżąco.
1.6. Podział zadania:
- Podzadanie 1. Kurs ECDL dla nie mniej 4 osób,
1) szkolenie zawodowe/kurs – nabycie, zmiana, dostosowanie kompetencji zawodowych do aktualnych potrzeb rynku pracy w celu podjęcia zatrudnienia lub wykazania gotowości do podjęcia zatrudnienia;
2) należy przewidzieć wszelkie niezbędne materiały umożliwiające prawidłowe przygotowanie do egzaminu oraz koszt niezbędnych badań lekarskich i psychologicznych wymaganych w odrębnych przepisach, ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na okres realizacji szkolenia oraz egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw dyplomów, zaświadczeń, certyfikatów, określonych uprawnień zawodowych lub/i koszty uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu.
3) Zakres kursu będzie obejmować:
MODUŁ BASE B4 – ARKUSZE KALKULACYJNE – Moduł ten pozwala wykazać się znajomością budowy arkusza kalkulacyjnego, umiejętnościami tworzenia dokumentu, modyfikowania go i dokonywania obliczeń.
- Podzadanie 2. Szkolenia grupowe – wyjazdowe.
1) Zajęcia obejmują realizację następującego zakresu merytorycznego:
- a) Wyjazd nr 1. dla 31 UP – osoby dorosłe, 10 UP – dzieci.
Realizacja szkoleń, z zakresu:
Warsztat: Trening radzenia sobie z emocjami i stresem.
Zakres wsparcia: sposoby reagowania na stres w obszarze środowiska (otoczenie, ludzie, styl życia), w obszarze fizjologicznym (napięcie mięśni, poziom hormonu stresu, relaksacja) i w obszarze psychologicznym (przekonania, nawyki, nastawienie do życia); przyjmowanie pochwał i krytyk; umiejętność swobodnego wyrażania swoich odczuć i ocen; rozpoznanie własnych emocji w relacjach międzyludzkich; metody budowania wewnętrznej siły i odporności psychicznej.
Uczestnicy: osoby dorosłe, liczba osób: 31 w podziale na 2 grupy, liczba godzin na grupę: 16. Wymaganych 2 trenerów – po jednym na grupę.
Warsztat dla dzieci: Zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci.
Zakres wsparcia: Zajęcia mają za zadanie m.in. wspomagać ogólny rozwój dziecka; zredukować poziom lęku przed rzeczywistością społeczną, przyrodniczą; wpłynąć korzystnie na rozwój percepcji węchowej, smakowej, wzrokowej, słuchowej
i czuciowej; poprawić koncentrację uwagi i zredukować poziom lęku przed sytuacjami zadaniowymi; rozwinąć podstawowe umiejętności służące do świadomego i samodzielnego poznawania rzeczywistości; uczyć dzieci współpracy, prawidłowego kontaktu wzrokowego, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, komunikowania próśb i pragnień..
Uczestnicy: dzieci, Liczba dzieci: 10 ( wymagany 1 trener), Liczba godzin: 16.
- b) Wyjazd nr 2. dla 31 UP – osoby dorosłe, 10 UP – dzieci.
Realizacja szkoleń, z zakresu:
Warsztat: Poczucie własnej wartości.
Zakres wsparcia: rozpoznawanie mocnych i słabych stron; kształtowanie pozytywnej samooceny; rozwój samoświadomości swoich zasobów; jak zwiększyć pewność siebie; wpływ opinii innych na samoocenę; tworzenie pozytywnych afirmacji; poczucie własnej wartości w relacjach z innymi ludźmi.
Uczestnicy: osoby dorosłe, liczba osób: 31 w podziale na 2 grupy, liczba godzin na grupę: 16. Wymaganych 2 trenerów – po jednym na grupę.
Warsztat dla dzieci: Zajęcia psychomotoryczne.
Zakres wsparcia: usprawnianie funkcji psychomotorycznych (wrażliwości na bodźce, zdolności do wyobrażeń, spostrzegania, kojarzenia, motywacji); aktywizowanie całego organizmu dziecka poprzez angażowanie poszczególnych analizatorów (ruchowego, słuchowego, wzrokowego, dotykowego) oraz uspołecznianie dzieci.
Uczestnicy: dzieci, Liczba dzieci: 10 ( wymagany 1 trener), Liczba godzin: 16.
2) Usługa noclegowo gastronomiczna na potrzeby realizacji szkolenia zapewniona zostanie dla uczestników projektu, 2 pracowników GOPS oraz osób zależnych – 4 osoby dorosłe oraz 17 dzieci wymagających opieki w trakcie udziału rodziców w szkoleniu.
3) Warsztaty będą realizowane w formie wyjazdów dwu dniowych, terminy do ustalenia.
4) Zakres usługi noclegowo-gastronomicznej obejmuje:
- Nocleg wraz ze śniadaniem dla osób dorosłych,
- Nocleg wraz ze śniadaniem dla dzieci,
- Obiad (zupa, drugie danie, deser, kompot lub napój) dla osób dorosłych,
- Obiad (zupa, drugie danie, deser, kompot lub napój) dla dzieci,
- Przerwa kawowa ( kawa, herbata, napoje, soki, woda mineralna, owoce, ciastka) dla osób dorosłych,
- Przerwa ciasteczkowa (ciasteczka, owoce, herbata, napoje, soki, woda mineralna) dla dzieci,
- Kolacja dla osób dorosłych,
- Kolacja dla dzieci,
- Sale szkoleniowe każdego dnia – po jednej sali dla każdej grupy,
- Animator dla dzieci które nie uczestniczą we wsparciu – opieka nad dziećmi każdego dnia: co najmniej 2 osoby.
- Ośrodek w którym realizowana będzie usługa noclegowo-gastronomiczna musi spełniać następujące warunki:
- Zakwaterowanie w pokojach 1 lub 2 lub 3 lub 4 lub 5 osobowych,
- Ośrodek dysponuje salami szkoleniowymi udostępnionymi na potrzeby realizacji usługi,
- Zarówno pokoje jak i sale szkoleniowe udostępnione na potrzeby realizacji usługi znajdują się w jednym budynku.
- Każdy pokój udostępniony na potrzeby realizacji usługi wyposażony w łazienkę.
- Ośrodek znajduje się w odległości maksymalnie 200 kilometrów od miejscowości Słaboszów, kod pocztowy 32-218 (licząc trasę przejazdu autokarem zgodnie ze wskazaniem aplikacji maps.google.pl).
- Ośrodek dostosowany do wytycznych i zaleceń Ministra Zdrowia dotyczących zagrożeń wynikających z sytuacji epidemiologicznej i stosowania rygorów bezpieczeństwa.
- W ramach realizacji usługi Realizator zapewni:
- Materiały szkoleniowe dla uczestników oraz materiały eksploatacyjne potrzebne do realizacji usługi przygotowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego określonymi w dokumencie o nazwie: „Podręcznik wnioskodawcy
i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji
i promocji”. - Sprzęt potrzebny do realizacji szkolenia.
- Szkolenie realizowane przez osoby posiadające doświadczenie w realizacji szkoleń z danego zakresu.
- Usługa animatora realizowana przez osoby posiadające uprawnienia do opieki nad dziećmi.
- Czas trwania: godzina szkoleniowa wynosi 45 minut.
- Transport dostosowany do osób z niepełnosprawnością ruchową ( w razie wystąpienia takiej realnej potrzeby), na miejsce szkolenia i powrót
1.7. Metody realizacji zajęć:
- zajęcia grupowe;
- zajęcia indywidualne.
1.8. Kontrola realizacji zadania.
- Kontrola realizacji zadania może odbyć się na każdym etapie realizacji,
- Zleceniobiorca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika zajęć dla każdego uczestnika z przebiegu realizacji poszczególnych etapów wsparcia, na wzorach przekazanych przez Zleceniodawcę.
- Dokumentacja realizacji zadania, a także miejsca realizacji zadania muszą być prawidłowo oznakowane zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji programów operacyjnych polityki spójności na lata 2014-2020.
- Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania publicznego
2.1. Na realizację zadania publicznego przeznaczono kwotę w wysokości: 93 000,00 zł.
2.2. Suma środków finansowych wydatkowanych na realizację zadania w zakresie pomocy społecznej /aktywizacji społeczno-zawodowej / w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim wyniosła: w roku 2021: 82000,00 zł., w roku 2022: 0,00 zł.
- Zasady przyznawania dotacji oraz zasady i warunki zlecania realizacji zadania.
- Podmiot ubiegający się o dotację jako oferent musi posiadać doświadczenie
w realizacji konkursów dotacyjnych adresowanych do organizacji pozarządowych
i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego. - Umowa zawarta z oferentem określi warunki merytoryczno- finansowe realizacji zadania, jego kontroli, trybu, terminu rozliczenia i sprawozdania z jego realizacji.
- Zleceniodawca przewiduje możliwości dokonywania przesunięć pomiędzy poszczególnymi zadaniami określonymi w ramach oferty do kwoty nie przekraczającej 10% wartości zadania, przesunięcia pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztorysu w ramach danego zadania możliwe są bez ograniczeń.
- Podmiot ubiegający się o dotację jako oferent musi posiadać doświadczenie
- Termin i warunki realizacji zadania.
4.1. Realizacja zadania nie może rozpocząć się wcześniej niż od dnia podpisania umowy i nie może trwać dłużej niż do 20.12.2022 r.
- Termin i sposób składania ofert.
5.1. Oferty należy złożyć na wniosku zgodnym ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057)
5.2. Do oferty należy dołączyć:
- aktualny dokument określający osobowość prawną np. odpis z KRS, wydany
w okresie 6 miesięcy poprzedzających termin złożenia oferty;
5.3. W przypadku składania kopii dokumentów wymienionych powyżej dokument musi zawierać klauzulę „za zgodność z oryginałem” umieszczoną na każdej stronie dokumentu wraz z czytelnym podpisem osoby upoważnionej do potwierdzenia dokumentów za zgodność z oryginałem. Kopię dokumentów może potwierdzić:
– osoba wymieniona w dokumencie rejestrowym,
– inne osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu,
– notariusz.
5.4. Oferta powinna być zgodna z przedmiotem działania organizacji pozarządowej określonym w jej statucie;
5.5. Oferta powinna być podpisana przez osoby statutowo upoważnione do składania oświadczeń woli w zakresie spraw majątkowych lub ustanowionego pełnomocnika zgodnie z zapisami wynikającymi z dokumentu określającego osobowość prawną.
5.6. Oferty na realizację zadań publicznych, których mowa w ustawie podlegają procedurze uzupełniania braków formalnych.
Uzupełnienie braków formalnych dotyczyć może wyłącznie:
– uzupełniania brakujących podpisów pod ofertą, w przypadku gdy nie została ona podpisana przez wszystkie osoby uprawnione statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych;
– złożenia podpisu pod załącznikami do oferty przez osobę uprawnioną statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych;
– poświadczenia za zgodność z oryginałem złożonych dokumentów przez osobę uprawnioną statutowo do zaciągania zobowiązań lub inną osobę wymienioną pkt.3 ust. 3.
– uzupełnienia o sprawozdania merytoryczne i finansowe.
5.7. Braki formalne podlegające uzupełnieniu, organizacje mogą uzupełniać
w terminie 3 dni od daty podjęcia informacji o konieczności dokonania uzupełnienia oferty.
5.8. W przypadku nie usunięcia braków formalnych oferty w oznaczonym terminie, oferta zostanie odrzucona z przyczyn formalnych bez możliwości kolejnego jej uzupełnienia.
5.9. Oferty należy składać do dnia 31.05.2022 do godziny 9.00 wraz z wymaganymi załącznikami w zaklejonej kopercie, osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słaboszowie, Słaboszów 57, 32-218 Słaboszów (sekretariat lub biuro projektowe).
5.10. Oferty niekompletne oraz złożone po terminie nie będą rozpatrywane i podlegają odrzuceniu.
- Tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert oraz termin dokonania wyboru ofert.
6.1. Wybór ofert dokonany będzie zgodnie z trybem określonym w ustawie z dnia
24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
6.2. Otwarcie ofert nastąpi dnia 31.05.2022 godzina 10.00.
6.3. Warunkiem rozpatrzenia oferty konkursowej jest spełnienie następujących wymogów (zawartych w ogłoszeniu o konkursie ofert) :
6.4. Przy rozpatrywaniu ofert oceniana będzie:
– możliwość realizacji danego zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3: (0-10 punktów)
– przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji danego zadania publicznego,
w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania oraz uwzględnia wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania: (0-10 punków)
– proponowana jakość wykonania danego zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 będą realizować zadanie publiczne: (0-10 punków)
– uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł, na realizację zadania publicznego: (0-10 punków)
– uwzględnienie planowanego przez organizację pozarządową i/lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczeń wolontariuszy i praca społeczna członków: (0-10 punków)
– realizacja zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków. (0-10 punków)
6.5. W konkursie nie może zostać wybrana więcej niż jedna oferta.
6.6. Rozstrzygnięcie konkursu następuje w terminie nie przekraczającym 3 tygodni od upływu terminu do składania ofert.
6.7. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną ogłoszone niezwłocznie po wyborze oferty w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej GOPS oraz na tablicy ogłoszeń.
Załączniki:
- Oferta – wzór
- Umowa – wzór
- Sprawozdanie – wzór
Publikacja:
- Biuletyn Informacji Publicznej
- Strona internetowa: slaboszow.pl
- Tablica ogłoszeń w budynku.