2018-06-13


INFORMACJA

W SPRAWIE REALIZACJI PROGRAMU

„DOBRY START” (300+)

W GMINIE SŁABOSZÓW

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słaboszowie uprzejmie informuje, że wnioski o ustalenie prawa do świadczenia dobry start, na okres zasiłkowy 2018/2019 będą przyjmowane:

– elektronicznie od 1 lipca 2018r. do 30 listopada 2018r. za pośrednictwem platformy Emp@tia (empatia.mrpips.gov.pl) oraz w wybranych systemach bankowych,             
– tradycyjnie (w wersji papierowej) od 1 sierpnia 2018r. do 30 listopada 2018r. w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Słaboszowie, Słaboszów 57, pokój Nr 10.

Pierwszym rokiem realizacji programu „Dobry start” jest rok 2018 r. i obejmuje uczniów rozpoczynających rok szkolny 2018/2019. Świadczenie przysługuje jednorazowo w kwocie 300 zł
i przyznawane będzie na każde uczące się dziecko, raz w roku, bez względu na dochód rodziny. Świadczenie dobry start przysługuje rodzicom opiekunom prawnym, opiekunom faktycznym, rodzinom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinne domy dziecka, dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych, dyrektorom regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych oraz osobom uczącym się.

Świadczenie dobry start przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia przez dziecko lub osobę uczącą się:      
– 20. roku życia
(świadczenie „Dobry start” przysługuje również w przypadku, gdy dziecko ukończyło do dnia 31-08-2018r.  20 rok życia,  a od 1 września rozpoczyna nowy rok szkolny  w ostatniej klasie  szkoły średniej za wyjątkiem szkół policealnych);  
– 24. roku życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.           
Świadczenie  j/w nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.

Świadczenie „Dobry start” nie podlega unijnej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.

Druki wniosków dostępne są także do pobrania na głównej stronie Urzędu Gminy w Słaboszowie tj. www.slaboszow.pl  oraz w zakładce: „Urząd – Karty usług, formularze, druki – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej”. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słaboszowie zwraca się z prośbą do osób, które będą ubiegały się o wypłatę świadczenia „Dobry start” o zakładanie, w przypadku nie posiadania,  indywidualnych rachunków bankowych, celem usprawnienia realizacji wypłat.

Więcej informacji można uzyskać bezpośrednio w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Słaboszowie , Słaboszów 57, w godzinach pracy Ośrodka tj. od  godz. 7:30 – do godz. 15:30  lub pod Nr telefonu: (41) 38 11 614.

Słaboszów, 2018 – 06 – 13 .

 

Skip to content