Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
niedziela 21 październik 2018

Rewitalizacja etap II

W miesiącu październiku nastąpił kolejny etap rewitalizacji terenów gminy w miejscowościach: -Słaboszów - polegający na uporządkowaniu terenu, nasadzeniu krzewów i utwardzeniu powierzchni żwirem. ...

Informacja

Urząd Gminy informuje, że w związku ze zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych a co za tym idzie zwiększoną ilością ludzi odwiedzających groby swoich bliskich, przed bramą cmentarną od strony remizy...

Remont drogi gminnej Raszówek - Rędziny …

W dniu 16.10.2018r. nastąpił odbiór zadania pn. ,,Remont drogi gminnej Raszówek – Rędziny-Borek Nr K 140485, w miejscowości Śladów, Janowice w km 0+000 – 1+650 .” Zakres robót obejmował: - roboty pom...

Przebudowa zaplecza kuchennego w Szkole …

W miesiącu czerwcu br. wykonany został projekt wraz z kosztorysem w kwocie 12 000,00 zł. dotyczący przebudowy zaplecza kuchennego w Szkole Podstawowej w Dziaduszycach. W najbliższym czasie przewiduje ...

Cloudy

6°C

Słaboszów

Cloudy

Humidity: 96%

Wind: 28.97 km/h

  • 21 Oct 2018

    Rain 10°C 5°C

  • 22 Oct 2018

    Scattered Showers 10°C 2°C

Rozmiar tekstu:

INFORMACJA

W SPRAWIE REALIZACJI PROGRAMU

„DOBRY START” (300+)

W GMINIE SŁABOSZÓW

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słaboszowie uprzejmie informuje, że wnioski o ustalenie prawa do świadczenia dobry start, na okres zasiłkowy 2018/2019 będą przyjmowane:

- elektronicznie od 1 lipca 2018r. do 30 listopada 2018r. za pośrednictwem platformy Emp@tia (empatia.mrpips.gov.pl) oraz w wybranych systemach bankowych,             
- tradycyjnie (w wersji papierowej) od 1 sierpnia 2018r. do 30 listopada 2018r. w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Słaboszowie, Słaboszów 57, pokój Nr 10.

Pierwszym rokiem realizacji programu „Dobry start” jest rok 2018 r. i obejmuje uczniów rozpoczynających rok szkolny 2018/2019. Świadczenie przysługuje jednorazowo w kwocie 300 zł
i przyznawane będzie na każde uczące się dziecko, raz w roku, bez względu na dochód rodziny. Świadczenie dobry start przysługuje rodzicom opiekunom prawnym, opiekunom faktycznym, rodzinom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinne domy dziecka, dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych, dyrektorom regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych oraz osobom uczącym się.

Świadczenie dobry start przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia przez dziecko lub osobę uczącą się:      
- 20. roku życia
(świadczenie „Dobry start” przysługuje również w przypadku, gdy dziecko ukończyło do dnia 31-08-2018r.  20 rok życia,  a od 1 września rozpoczyna nowy rok szkolny  w ostatniej klasie  szkoły średniej za wyjątkiem szkół policealnych);  
- 24. roku życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.           
Świadczenie  j/w nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.

Świadczenie „Dobry start” nie podlega unijnej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.

Druki wniosków dostępne są także do pobrania na głównej stronie Urzędu Gminy w Słaboszowie tj. www.slaboszow.pl  oraz w zakładce: „Urząd – Karty usług, formularze, druki – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej”. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słaboszowie zwraca się z prośbą do osób, które będą ubiegały się o wypłatę świadczenia „Dobry start” o zakładanie, w przypadku nie posiadania,  indywidualnych rachunków bankowych, celem usprawnienia realizacji wypłat.

Więcej informacji można uzyskać bezpośrednio w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Słaboszowie , Słaboszów 57, w godzinach pracy Ośrodka tj. od  godz. 7:30 – do godz. 15:30  lub pod Nr telefonu: (41) 38 11 614.

Słaboszów, 2018 – 06 – 13 .